Pentru bucata lor de paine a murit si-un om si-un caine

Acest articol o sa atraga cu siguranta oprobiul celor care apara drepturile animalelor. A revenit in fashion-ul gazetar un subiect care dureaza de 20 de ani: cainii vagabonzi. Am ramas printre singurele tari care inca nu au rezolvat problema aceasta, adica, nu-i nici la bar nici la spital. Nici nu i-am eutanasiat, dar nici nu le-am oferit un adapost si-o ingrijire decenta. S-a adoptat cea mai simpla solutie, lasarea in libertate.  Responsabilitatea cade pe umerii Primariei, deci ioc sansa, cum ar spune turcul, sa se rezolve aceasta problema. Cand li se pune pata sa ii eutanasieze, vine Briggite Bardot, iar cand e vorba de adaposturi nu avem bani. Acum sa fim seriosi, si mie imi sunt simpatici acesti mici poznasi care se lasa mangaiati intr-o zi cu soare, dar daca in ziua cand o sa trebuiasca sa-mi trimit copilul la scoala vine fara o mana acasa, s-ar putea sa ii transez si sa iasa carnati de Plescoi din ei. Nu inteleg, de ce aparatorii drepturilor animalelor, sar atat de fund in sus? Ganditi-va ca sunt animale ce traiesc intr-un mediu unde sunt batuti, alungati, calcati de masini, deci in consecinta speriate. La fel ca si noi au un instinct de conservare, care daca o sa se suprapuna cu al omului, cu siguranta cel din urma are de suferit.  Pe langa asta, sunt o gramada de caini care sufera de boli, ce se pot transmite si omului. Pana la urma, locul lor nu este in mijlocul societatii noastre si nu putem face o comparatie intre ei si caprioarele “vagaboante” din Osaka. Aceasta problema cred ca exista doar pentru ca a ramas blocata undeva intre cei “emotionali” si cei “pragmatici”. Si as vrea sa imi raspunda un iubitor al cainilor fara stapani, care ii aduna pe langa bloc si le da de mancare, de ce nu baga in casa 2-3? Mi se pare extrem de stupid ca in 2011 cineva a trebuit sa moara din cauza acestor animale. In 1917 nemtii au intrat in Bucuresti, iar doar dupa cateva saptamani, germanii au declarat razboi cainilor. Au dat ordonanta ce a impus taxa pe caini, botnita si obligatia ca nici un caine sa nu iasa pe strada. Aceasta ordonanta a fost executata in stilul caracteristic nemtesc, scurt, clar si la obiect. Multi caini au fost impuscati doar pentru ca au indraznit sa latre printre gard. In cartierul in care stau eu sunt cel putin 20 de caini fara stapani, care te trateaza dupa cum au chef, azi se gudura pe langa tine, maine daca le e foame te latra pana-ti sari din simtiri. Eu cred ca mai este si un alt aspect, covrigii din coada cainilor. Exact afacerile ce se deruleaza pe banii statului roman, pentru sterilizarea lor, pentru transport, etc. Bani pe care noi ii platim, fie ca ne plac aceste animale fie ca nu. Aparatorii drepturilor animalelor, tot cer ca statul sa le ofere diverse conditii. Dar pe mine cine ma intreaba daca sunt de acord sa platesc din banii mei pentru aceste animale?  Si cum in acest moment in care scriu articolul aud cainii latrand pe strada, eu zic asa: mai bine avem grija de sanatatea noastra, decat de a lor.

3 thoughts on “Pentru bucata lor de paine a murit si-un om si-un caine

  1. Eu unu nu pot suporta caini “comunitatii”, numai simplul fapt ca trec pe langa o haita mica de 5-6 “catelusi” ma inspaimanta. Dar sa mai inceapa sa latere unu doi ca nu mai scapi fara un ac in partea dorsala si cateva copci! asa ca: sa vina nemti sa se ocupe de problemele noastre!

  2. Întrebaţi-vă unde sunt banii primiţi de ONG-uri? Încă nu am auzit că i-ar controla cineva. Fondurile pentru integrarea rromilor se ştie ce drum au luat pentru că oamenii, spre deosebire de alte specii, pot vorbi.
    Câinii nu pot decât să muşte.

    • Ai mare dreptate. Stiu multe cazuri de spalare a banilor prin ONG-uri, din pacate nu am reusit niciodata sa pun mana pe ceva documente. Sa stii ca asta se intampla si in afara. am o prietena in Nepal si ce-mi povesteste ca se intampla cu banii pentru scoli si altele, te doare parul.

Comments are closed.