Memorialul durerii in cur

Trebuie sa marturisesc ca ma numar printre cei 5 milioane de tampiti ce l-au votat pe Basescu, implicit guvernul acestuia. Nici astazi nu stiu de ce, poate pentru ca in primul tur l-am votat pe Antonescu, iar in turul doi pur si simplu nu mi-a placut de mutra rigor mortis a lui Geoana. Ma resemnez doar cu gandul las ca orice alegere as fi facut, ar fi fost la fel de rau. Si totusi ca in urma unei decizii deja luate, se naste intrebarea: “si daca”? Si daca as fi votat altfel, acum era mai bine? Bineinteles ca orice lamentare acum este de prisos, vremea in care am iesit din cabina de vot cu un zambet pe mutra tamp de satisfacut, considerand ca am facut cea mai buna alegere, a trecut pe nerasuflate.  La fel au trecut pe nerasuflate si anii de cand este presedinte Traian Basescu. Unii ar spune ca e de prea mult timp. Rand pe rand am trecut de la slogane “Sa traiti bine!”, “Arde-i Base” sau am ascultat vesnicul ” Apa trece, pietrele raman”, interpretat de trupa Savoy. Ca mine probabil gandesc si suspina acum multe milioane de romani. Bineinteles ca nu m-am asteptat ca acest falnic “mariner” cu mutra de Goe, care a pierdut nu numai biletul de tren ci si orice simt al orientarii, urma de logica si sclipire de imaginatie, sa faca minuni, sa invie ca pe Lazar sistemul in care traim sau sa scoata dracii din politicieni si sa-i arunce intr-o turma de porci. Nici macar nu m-am asteptat sa vindece orbii de putere. Dar m-am asteptat ca cel putin sa pastreze o constanta. Prost sunt eu, ar zice multi, pentru ca dupa atatia ani inca port trauma copilului caruia i s-a furat inghetata la care ravnea cu atata pofta.  Rand pe rand acesti adepti ai lui Iuda Base Iscariotul, au vandut tot ce se poate vinde, de la sufletul lor pana la sufletul nostru. Si mai important de atat, au amanetat viitorul. Si rand pe rand am vazut drame ce nu credeam c-am sa le vad vreodata. M-am gandit mereu ca traiesc intr-o epoca in care scandalurile de proportii si rafuielile politice ale lui Caragiale nu exista. Dar uite ca de atatia ani, se arunca oameni de la balcoanele parlamentului, mor oameni muscati de caini lasati fara stapani, se fura orice si de oriunde, se taie din niste salarii mizerabile, se lasa oameni someri, se maresc taxele si impozitele, se sinucid oameni la metrou, in hambare, isi dau foc in tribunale,  iar tinerii n-au nicio sansa sa razbeasca in a avea o viata normala. Detalii, detalii ar putea spune conducatorii, sau mi-ar reprosa ca nu vad imaginea de ansamblu, ca nu sunt in stare sa privesc in perspectiva. Cand de fapt de multe ori oamenii acestei tari sunt violati precum o pustoaica de 16 ani care a indraznit sa mearga pe strada gresita. Ni se spune atat de des ca noi nu stim ce este bine, ca suntem tampiti, ca ei de fapt ne vor binele si ca noi nu trebuie decat sa induram ca sa vedem ce-o sa iasa, cand de fapt ii doare metaforic in cur. Si le merge domn’le, le merge. Cand nu e de vina coruptia lasata de vechiul sistem, e de vina criza economica. Exact ca angajatul acela care fuge de responsabilitate si orice s-ar intampla, nu e vina lui. Astept cu nerabdare, cand o sa vina ziua in care sa aud: “Ba am fost prosti, atat am putut noi, asta e.”  De asemenea nu inteleg de ce, daca atatea milioane de oameni nu te vor, ca asa vor ei, ca nu mai au chef sa se pupe cu tine toata ziua prin piete, ce rost are sa mai ramai? Ma uit la mutra lui tampa si-mi vin in minte doar vorbele lui Lapusneanu “Daca voi nu ma vreti, eu va vreau”. Si-au sa mai treaca ani pana o sa vedem capul lui Motoc iar “Doamna” are sa deie sama. Pana atunci nu ne ramane decat sa suspinam in gand ca dupa o iubire neimplinita, sa ne hranim burtile spiritual si bineinteles sa mai incercam o data.

*Acest articol a fost trimis birourilor publice ale: Presedentiei Romaniei, Guvernul Romaniei, Parlamentul Romaniei – Camera deputatilor si a Senatului.

One thought on “Memorialul durerii in cur

  1. Eu sunt de acord cu tine! Dar pe cine sa votan? Ca nu avem pe cine vota, pe Geoana sigur nu, pe Becali nu cred ca vrea cineva, asa ca te intreb eu pe tine pe cine sa votam? Astept un raspuns!

Comments are closed.