Procedura inmatriculare 2011

Pentru cei care sunt interesati care mai este procedura de inmatriculare a unui autoturism indigen sau indigenizat in Romania, eu am terminat-o ieri si cam asta este:

Acte necesare:

In dosarul pentru Politie se pun : copie dupa contract, asigurare, chitanta asigurare, carte identitate, buletin, certificatul de autenticitate, fisa de inmatriculare, certificatul fiscal de la vechiul proprietar, chitanta taxa certificat, certificatul de inmatriculare. Atentie pe certificatul de inmatriculare trebuie completata rubrica “Instrainat catre” si semnat. Este necesara la Politie, nu se accepta fara.

La finante: copie dupa carte, copie dupa contract de vanzare, fisa fiscala, 2 declaratii, chitanta de achitare a taxei, iar eu am mai avut inca 3 chitante pentru ce a mai trebuie sa plates.

La rar: faci programare cu 1 zi inainte, a doua zi te duci la ghiseul 2, iei o hartie, te duci in spate, completezi, scrie ala ceva pe ea, te duci la ghiseul 1, platesti, alta hartie, te duci in spate, dai masina, astepti, te striga cineva de la ghiseul 4, apoi te duci si ridici masina.

La CEC: dai 35 de lei, iti da o chitanta si atat.

Te duci apoi la biroul de facut acte, dai aprox. 20 de lei iti face tanti acolo tot ce ai nevoie. Dupa care dai jos vechile placute, dai dosarul si placutele la Politie, astepti 2 ore iei celalalte numere. In cazul celor nepreferentiale, pentru celelalte astepti 24 de h.

Taxe: 35 de lei taxa certificat inmatriculare, 52 de lei taxa inscriere financiar, 4 lei taxa de timbru, 40 de lei taxa numere inmatriculare, 105 lei taxa certificat autentificare RAR, 20 de lei taxa birou copiat acte, intocmire dosar. In cazul meu am mai platit 30 de lei amenda la finante ca nu am declarat masina la timp si bineinteles asigurarea in cazul meu 140 de lei.

InĀ  mare asta e, la mine au mai fost cateva particularitati pentru ca nu m-am incadrat in timp. Pentru alte detalii intrebati aici.

Spor la inmatriculari!

109 thoughts on “Procedura inmatriculare 2011

  1. Salut,
    Am un Fiat Punto din 96, cu motor de 1108 cumparat din Austria. Vreau sa-l inmatriculez pe Romania si as vrea sa stiu cam cat ma costa RAR-ul.
    Multumesc anticipat!

  2. Salut. La cat timp trebuie inmatriculata masina, dupa ce ai facut inspectia RAR? Sau mai bine zis…pot face inspectia RAR inainte si sa inmatriculez masina mai tarziu ( cu o luna de exemplu)?

    • Daca are ITP expirat, trebuie facut, altfel nu se face inmatricularea. Iar inainte de inmatriculare trebuie scos certificatul de autenticitate, care este o chestie diferita de ITP adica Inspectie tehnica periodica.

  3. salut am cumparat omasina de curand de la un samsar el ocumparase de 4 zile de la altcineva acm eu am contrac de vanz cump intre el six si intre mine siel ami mai trbuie si alte acte in afara de ambele fiscale carte talon ast ras

    • Pe langa faptul ca imi este greu sa descifrez ce ai scris (probabil nu iti merge tastatura), daca el nu a trecut masina pe numele lui in fiscalitate iti trebuie si contral de vanzare cumparare intre el si celalalt proprietar cat si actul fiscal de radiere al primului proprietar. Practic trebuie tot istoricul masinii.

  4. salut am si eu o intrebare….daca cumpar o masina si are itp’ul facut, dupa ce o trec pe numele meu trebuie sa ii faci itp’ul din nou?

  5. Salutare ,am si eu o problema si poate ma lamureste cineva de aici.
    Am cumparat de la cineva din Bucuresti un scuter de 125cm omu la el a avut acte de Italia mai exact factura de acolo si certificato di propieta scuterul nu a fost imatriculat in Romania si nu a avut numere ,am facut contractul acela de vanzare cumparare ,apoi am fost la RAR pentru autenticitate ,au verificat acolo ma chemat la ghiseu si mia dat foile inapoi cu mentiunea sa ma duc la notar si sa declar pe propia raspundere ca am pierdut certificatul de imatriculare cea ce el nu a avut , am fost la notar am facut acea declaratie apoi inapoi la RAR si mi-au dat intr-un final actele ,dupa care am platit o taxa de 490lei pt ITP 2 anii ,omologare ,cartea vehicului cu folie securizata si certificat de autenticitate valabil 60 de zile .
    Ce este de facut pentru imatriculare !!!? ,vad tot felul de variante ,ba ca la politie nu te primeste fara fiscal si asigurare ,ba ca la asigurare nu te primeste fara talon cea ce daca nu ai taxele si impozite facute nu ai cum sa iei talonul de la politie .etc tot felul de variante ,vreau sa stiu daca …in afara de ,contractul de vanzare cumparare ,cartea vehiculului cu ITP ul si certificatul de autenticitate plus copie buletin mai trebuie vreun act si care sunt pasii de urmat si taxele cam la cat mai ma duce ……..,culmea ca contractul de vanzare cumparare expira pe 31 ale luni in curs si azi ar trebui sa ma duc sa vad despre ce este vorba , probabil va trebui un alt contract de vanzare cumparare facut cu 1 zi inainte de eliberarea certificatuli de autenticitate , chiar nu stiu ce trebuie sa fac mai intai si cum!!!

  6. Buna,am si eu o nelamurire.Am cumparat o masina de la o persoana din Buc,si vreau sa o inmatriculez pe Bz.I-am facut tot,ITP,RAR,taxe,etc…Ce nu inteleg este urmatorul lucru:am inteles ca in dosarul de la politie pt inmatriculare,pe langa toate actele,trebuie si asigurare.Intrebarea mea este ce nr trec pe asigurare,atata timp cat eu ma duc cu masina sa o inmatriculez si nu stiu ce nr imi vor da ei?astept raspuns.Multumesc

  7. Salut! Am cumparat o masina recent si acum fac actele pentru inmatriculare. intrebarea mea este daca mai trebuie sa scot certificat de autenticitate? Mentionez ca masina pe care am cumparat-o este inmatriculata deja pe RO dar in alt oras si avea certificatul de autenticitate facut in acel oras de fostul ei proprietar. Mai trebuie sa ma duc si eu la RAR sa imi fac certificat de autenticitate? Adica am dovada ca a avut certificatul de autenticitate scos in orasul din care am luat-o.. Astept raspuns ms frumos.

  8. salut sunt cetaten roman cu domiculu in strinatate vreau sa cumpar o masina si nu am bulit in sa poate eu ma dovdesc numai cu pasaport ??

  9. Salutare,
    Vreau sa cumpar un motor inmatriculat pe Buc cu ITp si acte ok. Din cate am intele eu procedura e urmatoarea:
    1. Fac contract de vanzare cumparare ( maxim 30 de lei )
    2. Dupa ce il radiaza, ma duc la financiar sa i platesc impozitul ( e vorba de acea taxa de 52 de lei ? intrebarea e ce trebuie sa platesc eu la financiar )
    3. La RAR tre sa i fac autenticitatea asta ma costa pana in 100 de ron ( mi a zis o tanti la telefon )
    4. La politie daca vreau sa i pastrez numerele mai platesc ceva ? acei 40 de lei banuiesc, plus asigurarea care ar veni cam 170 ron ca o fac pe 6 luni
    Fara 4 milioane jumate nu scap nu ? :)

  10. Sal,daca ma lamuresti….esti tare,dar macar incearca.
    Deci,masina cumparata cu contract in 2006 decembrie,trecut pe cartea masinii noul proprietar,ne trecut pe talon instrainat.Masina asa a ramas si la politie si la finante pe fostul proprietar.
    In 2008 expirat itp asa a ramas pana azi,nu e radiata(nu o pot radia doar daca proprietarul face ceva dovezi cum ca nu mai circula masina,ca s a casat etc.aia este poveste ca o radiaza daca expira itp)
    In august 2010 fostul proprietar,satul sa plateasca impozit obtine hot judecatoreasca si radiaza fiscal masina.In prezent nnu este trecuta la fisc masina este in aceeafi faza.
    Se poate inmatricula pe actualul proprietar,adica cel care a cumparat o in 2006?
    Am inteles ca la fisc se plateste cam 200 ron amenda +impozitul de cand a fost radiata pana in prezent.
    Itp se poate face.
    Dupa care la rar autentuficare,nu e problema.
    La politie,aia nu se crizeaza ca contractul este din 2006???
    Mentionez ca fostul nu mai este in tara deci nu se poate reface contractul.
    Multam astep raspun aici dau la adresa bog_dami@yahoo.com

    • Salut, habar nu am care sunt procedurile, inca o data, nu sunt expert in inmatriculari, eu doar am scris procedura simpla de inmatriculare fara particularitati. Ca sa nu iti ofer o informatie eronata cel mai bine e sa te adresezi Politiei Romane, e cel mai simplu. Imi pare rau ca nu te pot ajuta altfel. Succes!

  11. am luat o masina din targ, omul o inmatriculase de 4 zile si nu avea certificatul de inmatriculare inca venit doar dovada, mi-a trimis fisa de prima inmatriculare vizata , certificatul fiscal si certificatul de inmatriculare in original, prin posta, a scris vandut catre …. cu pixul si a gresit data, mai precis luna, adica in loc de 28.07 a scris 28.08, plus de asta a scris pe mijlocul certificatului in zona de observatii nu pe spate unde ar trebuii dar macar a semnat, am uitat sa mentionez tipul e ungur, acuma ma intreb daca o sa accepte cei de la inmatriculari, mai ales ca e data gresita.

  12. am si eu o intrebare. vreau sa cumpar o masina (soda favorit din 96). acum 2-3 luni vanzatoarea s-a casatorit si si-a schimbat numele. pe cartea de identitate a vehicolului si talon apare cu numele de fata. precizez a masina nu are itp si asigurare. ce pasi trebuie urmati?

    • Sincer, nu am nici o idee. Pentru astfel de cazuri cel mai bine este sa intrebi la Politia Romana, departamentul de permise si inmatriculari. Sau la un birou de facut dosare de inmatriculare.

  13. salut…o mica intrebare…poate stie cineva…am luat de la cineva o masina…la fisc mi-au spus ca am de platit impozitul(probabil ca omul a platit pe jumate de an)..mai aveam si o amenda….intrebarea e daca trebuie sa platesc impozitul ca sa o pot inmatricula?sau o inmatriculez si platesc impozitul pana la sfarsitul anului.

    • Cred ca o inmatriculezi si apoi. Cum sa platesti pentru ceva ce inca nu e in posesia ta. Oricum nu poti inmatricula fara viza de la fisc. Deci daca ei in stupiditate iti vor cere sa platesti, o vei face.

      • ms…viza e..adica o stampila…fara data fara nimic…o sa merg inainte….sper sa nu mai fac iar cateva drumuri ca a uitat functionara sa-mi explice cum trebuie :) de parca am schimba masini in fiecare zi.o sa revin cu rezolvarea :)

  14. Multumesc pentru raspuns! Am uitat insa sa precizez ca firma a fost defiintata intre timp. In cazul acesta cum trebuie procedat? Multumesc anticipat! Lavinia

  15. Buna! Am si eu o intrebare, si anume: doresc sa vand o masina, pe care am cumparat-o cu ceva timp de la o firma (firma unui amic). Am doar factura pe ea, am primit si toate actele masinii, insa impozitul il platesc tot cu masina inregistrata pe respectiva firma. Acum, doresc sa vand masina, dar nu stiu cum sa procedez. Pe cartea masinii inca scrie ca ultim proprietar numele firmei respective. Masina poate fi trecuta direct pe numele celui care doreste sa cumpere masina de la mine (am factura care dovedeste ca am cumparat aceasta masina)??? Rog raspuns in ceea ce priveste procedura. Multumesc! Lavinia

    • Firma trebuie sa radieze fiscal, atata timp cat masina e inregistrata inca pe acea societate. Masina poate fi trecuta direct pe numele celui care o cumpara doar daca firma radiaza, tu o inregistrezi, o radiezi, ii dai lui toate actele si apoi el demareaza procedura de inmatriculare.

  16. salut asadar am o mica problema miam luat o masina de cu nr de arges si certificatul fiscal intarzie sa apara adica spun ceilalti ca e o amenda care trebuie platita si cel care mia dat masina a vrut sa o plateasca dar au zis ca inainte trebuie sa ajunga acasa amenda si dupa trebuie sa o plateasca….iar contractu care lam facut de vanzare cumparare imi expira in 30 de zile ….iar cei de acolo din arges unde trebuie sa iau certificatu ziceau ca intro sapt apare si amenda acasa o saptamana 2 cam asa…
    si masina in 2 zile imi expira cele 30 de zile…deci ce as putea sa fac cum sa procedez?

    • Astepti fiscalul si apoi platesti penalitati la finante cca. 30 de lei. Sau vezi daca poti sa o inregistrezi in fiscalitatea ta fara fiscalul lui doar sa ai contractul de vanzare. Oricum eu deduc logic acum. Nu prea stiu de ce lumea a inteles ca sunt expert in inmatriculari. Eu doar am descris de ce este necesar ca sa inmatriculezi o masina, dar alte probleme particulare nu am rezolvat. Sper sa te ajute.

  17. am si eu o scurta intrebare… masina luata cu numere rosii, recent adusa in tara de nenea care a cumparat-o de la unicul proprietar din germania (are actele, are contractul de c-v intre roman si neamt). Noi am facut c-v intre noi. Mai trebuie fisa aia fiscala a masinii sau cum i-o zice? e clar ca masina cat a stat in germania era a neamtului iar nenea romanu’ a luat-o de la el sin 2 sapt mi-a dat-o mie. nu de alta, dar ca si multi altii… nu cred ca mai dau de nenea romanu’ ;)
    ms anticipat

    • Nu am nicio idee cum e cu masinile de import. Eu acolo am scris procedura de inmatriculare a unui autovehicul indigen sau indigenizat. Pentru alte detalii te rog sa te adresezi Politiei Romane, nu de alta dar nu vreau sa furnizez informatii gresite. Multumesc

      • Salut,

        Mi-am luat si eu de curand o masina.daca mi-o iau in evidenta la finante in termenul legal de 30 de zile, cat mai pot circula cu numerele si talonul vechi? depind de numerele de pe maisna veche dar celui caruia i-am vandut-o e plecat vreo luna…

  18. salut
    am si eu o intrebarevreau sa iau o masina de la x care cu 10 zile in urma a luat o de la y pe carte si talon apare in continuare y eu cu x o sa facem contract v-c imi da si copie dupa cel dintre el si y plus fiscalul lui y, acuma imi trebuie si vreun fiscal de la x daca el nu a inregistrat o la fisc sau nu. adica imi este suficient fiscalul lui y si faptul ca o inscriu eu la mine la fiscal. era obligat x sa o inscrie la fiscal pentru ca sa mi dea si el acum fiscalul?
    va multumesc

    • TRebuie sa ai tot istoricul fiscal al masinii iar pe certificat poate sa apara oricine, atata timp cat tu ai istoricul fiscal si de contracte intre vanzatori si cumparatori. Ultimul vanzator catre tine, este obligat doar sa o inscrie fiscal si sa o radieze daca face contract de vanzare cumparare cu tine, daca faci cu celalalt vanzator care este in certificat atunci intermediarul dintre tine si el, dispare.

  19. Am cumparat o skoda fabia de la un baiat roman (din romania) care la randul lui a aduso din austria( cumparata de la un proprietar austriac). El in romania ia facut totul identificare si numere rosii 1 rand. Eu am cumparato de la el ulterior (mia dat toate actele ok si traduse toate) dar nu mia dat fiscalul (explicandumi ca nu este necesar fiscalul in faza aceasta si la crezut). In oras la mine au aparut probleme pentru ca musai imi trebuie fiscalul de la vechiul proprietar din romania cu masina declarata la fisc apoi instrainata mie. Proprietarul Roman acum imi tot face zile negre adik de 1 luna ma chinui sa fac treaba asta sa declare masina pe numele lui si apoi sa imi dea fiscalul.
    Cum pot proceda altfel ??? Pentru ca el a scos 1 rand nr rosii si apare in baza de date a politiei deci nu il pot sari (sa fac ctr intre austriac si eu )
    Mie imi venise o idee .
    Sa fac un contract de vanzare cumparare intre proprietarul roman si varmiu (cetatean german) apoi inca un contract cu mine ???

  20. Buna.Am nevoie de un pic de ajutor.Vreau sa cumpar masina fratelui meu,inmatriculata in alt stat UE,din cate am inteles,el trebuie sa o inmatriculeze in Ro,(deci toata povestea, RAR etc),apoi mi-o vinde mie,intrebarea este : eu trebuie sa o duc iar la RAR?Multumesc anticipat.

  21. As dori sa stiu si eu ceva ,am cumparat din tirg o masina si asa zisul proprietar a cumparat masina de la un leasing BCR ca instrainare e trecut cel de la care am luat masina cu vanzare cumparare,problema e ca am vrut sa o inscriu la financiar si mi-a zis ca nu pot ca nu are fisa fiscala decit de la cei de la leasing si nu actualul proprietar ,mentionez ca actualul proprietar a luato din 1.06.2011 de la leasing ,cum pot face sa o pot inscrie daca nu mai pot da de proprietar ?

  22. Salut , acum 3 ani am cumparat o masina , in momentul de fata ea este in evidenta pe numele meu la financiar (am impozitul platit la zii ) dar talonul nu l-am mai schimbat , este pe numele vechiului propietar.
    O pot vinde in acest moment avand in vedere ca talonul este pe alt nume ? am toate actele necesare la ea (contractul de vanzare cumparare , fisa de inmatriculare , cartea masinii , toate chitantele de la taxele achitate si talonul )

    Multumesc mult

    • O poti vinde, dar iti trebuie certificatul de radiere fiscala a vechiului proprietar, cat si al tau. Abia atunci cel care o cumpara o sa poata face inmatricularea. Pentru a descurca cat mai bine situatia asta iti recomand ori sa te duci la politie sa intrebi, ori la un birou de facut acte.

  23. salut.am trecut rar-u acum trebuie sa imi dea nr de neamt,actu de autetificare rar si toate celelete trebuie sa le duc la politie,ma tem sa nu fie prob la acte k am stat de a expirat contractu de vanzare cumparare dar cum zici tu sper sa fie bn,ce vroiamsa te intreb luni nr vechii de timis le duc la politie sau pur si simplu le dau jos (le arunc) te rog sa ma mai lamuresti tu

      • mai am putin si o -iau razna.te rog lamurestema,deci am luat luat masina in ianuarie am programato la rar in iunie pentru a o inscrie pe numele meu,am facut toate actele taxa cec taxa fisc asigurare pe mine (partial dupa mai trebuie trecut pe ia nr )am trecut rar-ul am luat actu de auteticitate luni trebuie sa le depun la politie sa imi dea placutele,deci actu de vanzare-cumparare a expirat trebuie sa mai platesc o amenda inainte de a ma duce la politie pentru a imi da placutele?si placutele vechi trebuie obligat sa le duc la politie? (oricum asta banuiam si eu k placutele trebuie predate)

      • Cand te vei duce sa ii faci inscrierea fiscala atunci o sa platesti amenda aia, pentru ca nu ai declarat-o la timp, asta se intampla inainte sa duci dosarul de inmatriculare la politie. Citeste cu atentie post-ul ca e scris foarte clar. Si da, placutele trebuie sa le duci la politie.

  24. salut !am si eu o intrebare care ma tot framanta…..vreau sa imi cumpar o masina ..are numere de arges si dupa ce o cumpar adica dupa ce fac contractu de vanzare cumparare vreau sa stiu ce etape trebuie sa urmez si dak in aceasi zi…deoarece eu vreau cam 2 sapt sa mai merg cu numerele lui adica sa nu o pun inca pe nume..si ce trebuie sa primesc in momentul in care am facut acel contract?
    ce chitante ?eu sunt din brasov radierea trebuie facuta in momnetul in care o cumpar??adica cand facem contractu sau se poate si in urmatoarele zile…?

    • Salut. Ai 30 de zile la dispozitie sa o declari la fisc si sa o inmatriculezi, din momentul redactarii contractului. Dupa aia platesti amenda la fisc ca nu ai declarat bunul. Restul etapelor le gasesti in acest post.

    • salut.te rog gaudeamus sa imi spui daca in situatia mea sunt probleme.am luat masina in ianuarie am mers k ia pana in iunie normal actu de vanzare cumparare a expirat am programare la rar pe 24 iunie ,ma poate incurca k mea expirat contractu de 30 de zile?

      • Salut. Cel mai probabil ai sa platesti amenda la directia de taxe si impozite, exact cum am platit si eu. Eu am intarziat aprox. 2 saptamani cu declaratul si am platit o amenda de 35 de lei. Altmiteri actul a fost valabil.

  25. esti foarte informat,ms mult de pe forumul asta am priceput cam ce trebuie facut ca sa-mi inmatriculez masina.

  26. Buna, am si eu o intrebare, sunt din dolj si vreau sa cumpar o masina cu nr de bucuresti,pot pastra numerele de bucuresti sau trebuie neaparat sa pun nr de dolj?Iar in cazul in care trebuie sa pun nr de dolj cele de bucuresti vor mai fi valabile pt a aduce masina in dolj(de la bucuresti unde e inregistrata fiscal si unde vom face actele)?Multumesc

    • Actele se pot face la orice birou de facut acte din orice oras. Dupa ce primesti fiscalul si actele masinii pleci spre dolj cu numerele de bucuresti. Dupa ce platesti toate actele si depui dosarul la politie acolo vei preda si numerele de bucuresti care vor fi taiate si anulate, iar tu vei primi numerele in aceeasi zi daca nu sunt preferentiale sau 24 de ore daca sunt preferentiale.

  27. unde se face contractul de vanzare-cumparare? la notar? ca si cumparator am vreun cost ca iau o masina (in afara de rar, etc)?.. dar ca vanzator? platesc impozit pe suma incasata?
    merci.

    • Contractul se face la un birou de facut acte costa cam 40 de lei si se suporta de obicei de amandoi. Restul de taxe sunt mentionate in post.

  28. Salutare! am o nedumerire…
    Anul trecut(2010) in mai, am cumparat o masina inmatriculata in ro de la o persoana fizica . Am facut toate actele necesare la un birou autorizat, si la sfatul functionarului de acolo am convenit cu vechiul proprietar “sa facem cumva” sa ma pot folosi in continuare de asigurarea masinii care era facuta recent si de itp-ul acesteia desigur valabil inca o buna periada de timp! Practic am facut absolut toate documentele(contract vanzare-cumparare, el a radiat-o fiscal, io am inregistrat-o la finante in termenul 30 zile, impozitul pe anul trecut este platit pe numele meu,..). Acel “cumva” la care am convenit la sfatul fuctionarului, este ca pe talonul masinii la rubrica instrainat catre …. la data de….. si semnatura, a fost completat doar in dreptul semnaturii, unde vechiul proprietar si-a iscalit desigur semnatura! Sfatul functionarului a fost sa nu completam cu numele meu la instrainat catre si sa nu trecem data de pe contractul de vanzare cumparare(undeva in mai 2010) pt ca asa voi fi obligat sa fac actele in 30 de zile…Si l-am ascultat!
    Nedumerirea mea vine acum, ca m-am hotarat s-o trec de nume si am inteles ca nu-i nicio problema in a obtine toate chitantele necesare, autentificarea si asigurarea pe numele meu, mai putin chestia cu talonul! cum fac cu talonul? completez eu cu numele meu inainte sa predau dosaru la politie? daca da, ce data pun? cea de pe contract(mai 2010)? ca asta inseamna ca trebuia s-o inscriu atunci…cred.nu? sau pun data ziua in care merg cu actele la ghiseu? in cazul asta n-o sa zica nimic ca difere data de pe contract cu cea de pe talon? cum sa fac?
    Multumesc anticipat!

    • Sincer sa fiu e cam dubioasa treaba. Din cate stiu contractul are valabilitate 30 de zile de la data incheierii. Dupa care trebuie refacut. Categoric o sa fie dubios daca pe contract apare o data si pe certificat alta. Cel mai intelept e sa vezi la biroulnde facut acte. Tu oricum ai folosit doar asigurarea. Itp-ul se transcrie automat.

  29. Ok, nu gasesc nicaieri pe net, si nu pot dormi noaptea – pt. o masina noua, care e asigurarea? La RCA imi cer numarul masinii, iar eu o iau din reprezentanta cu numere rosii… Ah, si inca o dilema: cu numerele astea rosii cica am dreptul sa circul 30 de zile – cum fac RCA pe 30 de zile? Imi iau vigneta pentru luna asta? Multumesc!

    • Salut. Nu stiu exact procedura dar stiu ca pe asigurare nu e obligatoriu nr de inmatriculare. Cel mai intelept e sa intrebi la biroulvde facut acte sau la politie.

  30. As dori daca poti sa imi spui cum sa procedez in cazul meu. Am cumparat o masina in anul 2009 un opel . Am facut actul de vanzare cumparare, vechiul proprietar mi-a dat certificatul fiscal, pe certificat scrie pt ce s-a eliberat adik pt instrainare, insa nu mi-a dat acea chitanta care a platit 4 lei. Problema este ca au trecut aproape 2 ani si ceva si eu nu am reusit sa o inscriu pe numele meu. Am declarat-o la Primarie din momentul in care am cumparat-o, am platit la zi impozitul, dar eu as vrea acum sa o inscriu pe numele meu . Cum pot sa fac acest lucru ? Daca imi trebuie din nou certificatul acela fiscal de la el ?Eu nu prea am cum sa mai dau de vechiul proprietar pt ca am inteles ca este plecat din tara.

    • Salut. In primul rand tu nu aveai nevoie decat de certificatul fiscal. N-are nicio legatura cu nicio chitanta. Chitanta o primeste el dupa ce si-a achitat taxele. Tu primesti doar un certificat fiscal, stampilat de catre directia de taxe si impozite din localitatea de unde ai achizitionat masina. In legatura cu rezolvarea sunt 2 solutii:
      1. Ori il astepti pe proprietar ca sa iti dea un nou fiscal.
      2. Iei legatura cu el sau cineva apropiat, il pui sa faca o procura in tara in care se afla prin care imputerniceste pe cineva din Romania sa se ocupe de tranzactie.

      • Buna,
        Daca tot exista atatea sfaturi utile pee blogul acesta, as putea si eu sa obtin unul? Am vandut o masina (eu am fost unicul proprietar) unui tip si i-am dat, din greseala, actul de v-c in cele 3 exemplare:-(( (masinaa mi-a platit-o integral). Asta dupa ce am obtinut certificatul fiscal, stamplila pe talonul ala bleu si am facut copii dupa toate actele pe care i le-am dat, mai putin actul de v-c. Daca el nu inmatriculeaza masina pe numele lui, ce mi se poate intampla? Acum inca mai are RCA pe numele meu 2 luni…Ce se intampla daca are accident? De asemenea, poate sa o vanda? Multumesc anticipat!

  31. buna. as vrea si eu sa stiu dak imi poti spune in mare la cat m-ar duce inscrierea masinii. am un kia picanto adus din germania a fost inscrisa acolo o luna, an 2005 euro 4, capacitate cilindrica 1086. as vrea sa stiu cu totul cat m-ar costa, rar-ul, taxa de inmatriculare, placutele cu numarul,etc. multumesc

    • N-am nici cea mai mica idee. Eu am scris acolo cat costa inmatricularea pentru o masina deja inmatriculata in Romania. Pentru alte detalii trebuie sa te interesezi la Serviciul de Inmatriculari.

  32. Am cumparat o masina zilele trecute si nu prea pot sa o inscriu. Sa iti povestesc pe scurt ce se intampla.
    .
    Pe cartea masinii este trecuta firma Uton. Urmatorul proprietar, il botezam Vasilica, s-a trecut pe carte dar nu a radiat masina deci a ramas cu numerele vechi pe masina, cele de la Uton. Acesta la randul lui a vandut masina unei alte persoane pe nume Gheorghe, un fel de samsar, care nu figureaza in nici un act, doar in contractul de vanzare cumparare dintre el si Vasilica(a 2-a persoana pe cartea masinii).
    .
    Eu am cumparat masina de la Gheorghe. Cei de la Politie imi spun sa fac rost de fisculul lui Vasilica, al 2-lea proprietar pe cartea masinii. Acum eu stau si ma intreb, nu imi trebuie fiscalul primului proprietar, adica Uton? Daca nu m-am facut inteles, te rog sa imi trimiti un e-mail si o sa incerc sa fiu mai explicit. Multumesc.

    • Iti trebuie tot istoricul masinii. Eu am avut atat certificat fiscal de la primul proprietar cat si de la al doilea. La fel si contractele de vanzare-cumpareare. Daca pe masina s-a facut act de vanzare-cumparare de 10 ori, iti trebuie ori tot istoricul fiscal al masinii, ori te intelegi cu firma Uton sa faci cu ei direct actele sa iti dea factura s.a.m.d. Si nu te mai intereseaza de restul.

  33. am cumparat masina unui prieten!
    el nu are asigurare la ea. pot sa ma duc sa fac contractul de vanzare cumparare iar apoi sa fac asigurarea masinii pe numele meu?
    dupa care tre sa o duc la RAR sa ii fac ITP=ul
    mentionez ca nu vrea sa fac asigurarea pe 5 luni pe numele lui dupa care sa pierd ca am trecut masina pe numele meu.

  34. buna…
    am si eu o intrebare:cine imi completeaza pe certificat rubrica “instrainat catre…”?
    fostul proprietar…sau…???:-?

  35. Vreau sa imi schimb si numerele de inmatriculare, daca am o preferinta mi le da in aceeasi zi? Daca nu, in cat si timp? Am voie sa mai circul cu masina daca nu imi da numerele in aceeasi zi? Sau imi da numere provizorii?

    • Nu mi-o lua in nume de rau, dar cel mai bine ar fi sa te duci la un birou de facut acte. Numerele nepreferentiale se dau in aceeasi zi, cele preferentiale dupa 24 de h. Numere provizorii nu mai exista decat pentru masinile aduse din afara carora nu li se face imediat omologarea si inmatricularea.

  36. Mai am o nelamurire, asigurarea o pot face pe numele mei daca nu am schimbat inca talonul, k am inteles k la politie cand te duci sa faci actele trebuie sa te duci si cu asigurarea???

  37. mai am o intrebare :D, defapt am facut o prostie, am pierdut actul de vanzare-cumparare, il mai pot face inca o data sau ma pot duce cu copie??

      • Poti sa-mi spui si mie te rog ce este exact certificatul fiscal de la vechiul proprietar?? k am toate actele dar asta nu cred ca il, k nici macar nu stiu ce este exact.

      • Este un act pe care el trebuie sa il predea noului proprietar. Prin care se face dovada ca nu are datorii la bugetul local si ca masina s-a radiat din fisa lui financiara.

  38. Buna, am si eu o intrebare, daca a trecut aproape un an de cand am luat masina de fostul proprietar si nu am declarat-o tot 30 de lei e amenda. Chestia e k fostul proprietar nu a radiat masina, am verificat-o si e tot pe numele ei. Astept raspuns, ms!

    • Sincer nu stiu, s-ar putea ca suma sa fie direct proportionala cu timpul trecut, sau s-ar putea sa fie suma fixa de 30 de lei pentru nedeclarare. Asta trebuie sa intrebi la finante.

  39. “In cazul meu am mai platit 30 de lei amenda la finante ca nu am declarat masina la timp” cum vine asta,cat timpu trebuie sa treaca? sau unde trebuie sa anunti??..ca sunt si eu incurcat acuma cu o inmatriculare de pe o pers pe alta..
    maine merg la RAR :D si apoi urmeaza alte hartii pe la politie,taxe..si o gramada de drumuri :)

    • Dupa ce faci contractul de vanzare-cumparare, ai termen 30 de zile sa faci inmatricularea, deci respectiv sa anunti la financiar ca ai intrat in posesia bunului. Daca faci inmatricularea dupa 30 de zile de la data facerii actului de vanzare-cumparare, la finante cand o inscrii mai platesti o taxa de 30 de lei ca nu ai declarat-o in cele 30 de zile. PS: La politie faci un singur drum, cand ai toate actele platite si puse in ordine, iei placutele si te duci acolo. Drumuri sunt doar 4 de facut: la rar, cec, finante, politie.

  40. Salut!ma intereseaza si pe mine sa inmatriculez o masina ce am achizitionato akum cateva zile din alt judet (dolj) si vreau so inscriu pe numele meu in orasul constanta,dar vreau fara intermediari!imi puteti spune cam cat mar ajunge cu totul,inclusiv (asigurare pe 6 luni)tinand cont k itp`ul este valabil pana in 2012!stima

    • Salut, presupun ca taxele sunt la fel in Constanta ca si in Olt. Asigurarea depinde de tipul autoturismului tau, ce capacitate cilindrica are, din ce an e si varsta ta ca sofer. Si in mod special daca ai avut accidente sau nu in 2010.
      De ex. la Groupama eu ca am 25 de ani la o masina din 2001, de 1000 cmc, fara accidente ma costa 340 de lei pe 6 luni. La Astra Asigurari unde am facut m-a costat 140 de lei pe 6 luni. Pe langa asta mai adaugi taxele pe care le gasesti scrie in post si iti da rezultatul. Iti recomand sa te duci la un birou de facut acte auto, te costa doar 20 de lei si cei de acolo stiu clar ce trebuie facut.

      • am si eu o intrebare:nu m-am dus in 30 de zile la finante(am contract de vanzare -cumparare pentru DACIA 1300),OMUL A RADIAT-O FISCAL,AU TRECUT EXACT 2 LUNI;AM VREO PROBLEMA LA rar SI LA INMATRICULARE SI CHIAR LA FISC?

Comments are closed.