Un cutit care nu stie sa taie nimic viu

Ramasesem atirnat prea mult timp
dedesubt – un praf albastriu te-acoperea
stranutai ca dintr-o fintana apoi
strigatul mi se facea arici de mare pe suprafata gitului.

mi-am dat seama ca oricit as fi vazut din mine
era imposibil ca tu sa fii acolo

si totusi am strins mai tare din ochi
am simtit linia de demarcatie
intre tine si intuneric
– un cutit care nu stie sa taie nimic viu –
tu ma chemai spre altceva
nu stiam in ce sa adun toate semnele

s-a oprit.
nimeni n-a banuit a cui e bicicleta de hirtie
sau cine a intrat in casa aducind cadouri
sau numai cutii

mama croseta o haina de matase nevazuta
– si-a aruncat pastilele in riu
asteptam sa-nceapa chinul
dar n-a scos niciun cuvint
doar din lucratura pentru mine
a iesit un parfum de licurici –

n-am putut sa pling
imi loveam pumnul de stilp
sa ma doara
sa vada ca eu privesc evenimentele
cu maturitate

in ziua urmatoare m-au dat jos
genunchii imi tremurau si inventam cuvinte de frica
nu m-am uitat intr-acolo
poate si datorita copiilor care m-au invelit intr-un pulover imens
si se tot invarteau in jurul meu.

