A face compromis sau a nu face? Aceasta este intrebarea!

Una din dilemele mele este, cum inveti sa faci din nou compromisuri intr-o relatie, in conditiile in care increderea intr-un eventual partener e exclusa din start. Cum te mobilizezi sa dai o sansa unui om in care oricum nu crezi, oricat de mult ti-ar demonstra ca merita?

De cand ma stiu, singura temere pe care o am e teama de ridicol. Si desi sunt multe momente in care imi doresc sa nu exprim ceea ce simt, gandul ca as putea fi penibil mai apoi,  ma opreste si ma face la fel de glaciar ca aisbergul care a lovit Titanicul. Probabil si efectul e asemanator. De aceea, compromisul n-a fost niciodata o solutie pentru mine (desi asta nu inseamna ca n-am facut o gramada pana acum), pentru ca asta insemna, invariabil, acceptarea si daruirea sentimentelor pe care le port.

La inceputul relatiei mele cu actuala mea iubita am realizat ca, fara acele compromisuri de care vorbea toata lumea, n-as putea sa o  fac sa se rupa de vechile dezamagiri si sa isi faca planuri alaturi de mine. Asa ca am inceput prin a-i fi confident: ii ascultam temerile, incercam sa-i inteleg dezamagirile si luptam zilnic cu teama ca, daca n-as mai fi langa ea s-o tin de mana, as  putea sa o pierd.  Ma simt dominat de dorintele ei, iar ceea ce am eu nevoie nu conteaza de nici un fel si ma consum extrem de mult, atat fizic cat si emotional.

Partea nasoala abia acum incepe. Faptul ca imi petrec timpul facand compromisuri, ma face sa nu mai am rabdare de nici un fel. Taxez orice greseala, pentru ca ma forteaza sa fac aceleasi compromisuri pe care, ea practic le-a facut inainte de a ma cunoaste. Asta ma conduce in a nu mai accepta nici cea mai mica eroare de comportament, unde  ea o sa  creada ca imi doresc o femeie perfecta, desi clar nu poate fi vorba despre asa ceva. Asadar, cat e de bine sa faci compromisuri? Stiu, o sa spuneti ca ambii trebuie sa faca, dar cine e in masura sa cuantifice cate compromisuri a facut unul si cate a facut celalalt? Pentru ca in mintea ficaruia dintre noi, compromisul nostru valoreaza infinit mai mult decat al celuilalt. Si atunci? Ce-i de facut?

2 thoughts on “A face compromis sau a nu face? Aceasta este intrebarea!

Comments are closed.